Tuco har gjort det igen.

Sendt en ny båd ud i verden og denne gang er modtageren Emilsen Fisk i Norge.

Den nye ProZero-båd sejlede mere end 35 knob under prøvesejladserne på Faaborg Fjord, hvilket udgør en øget transithastighed med 11 knob i forhold til den tidligere besætningsbåd hos Emilsen Fisk. Lige så vigtigt blev denne øgede transithastighed opnået uden yderligere brændstofforbrug. Et sådant effektivitetsniveau undlod ikke at imponere Robert Aavik fra Emilsen Fisk, som overtog den nye 11m ProZero båd på havnen i Faaborg, fortæller Tuco fredag i en pressemeddelelse.

Tucos ProZero-båd under testsejladserne.

Den 11 meter lange ProZero-båd vil blive brugt til passagertransport på Emilsen Fisk AS´s opdrætsanlæg ud for Rørvik i Norge. Den slanke og dybe V-bund sikrer en behagelig sejlads og ekstraordinære søegenskaber – alle vigtige kvaliteter, når besætningen skal ankomme udhvilet og arbejdsklar til opdrætsanlægget hvor Emilsen opdrætter laks.

Båden er indrettet, så der er super komfort ombord.

– Søegenskaber, effektivitet og komfort, er nogle af de mest eftertragtede parametre for moderne hurtige arbejdsbåde, siger Jonas Pedersen fra Tuco Marine. Derfor fokuserer vi stærkt på disse kvaliteter i vores ProZero-serie af hurtige både til professionelle brugere – selv om det i en vis udstrækning modvirker vores ambition om at tilbyde både, der sparer så meget brændstof som muligt. En dyb V-bund kræver simpelthen mere effekt end en flad, men det vi får, er den sikre og behagelige tur, som vores kunder søger. I stedet opnår vi brændstofbesparelser gennem innovative løsninger og vægtbesparelser, hvilket jo til fulde igen bevises med de flotte tal vi her har opnået, fortæller han.