Opskriften på en succesfuld workshop

… Får du ikke i denne klumme.

Til gengæld får du nogle ledetråde til hvad du IKKE skal gøre, hvis du gerne vil afholde en succesfuld workshop.

Jeg kan nemlig bidrage med empiri indhentet fra en meget valid kilde.

- Annonce -

•Du skal lade være med at annoncere din givne workshop blot én uge inden du har tænkt dig at afholde den.

•Du skal overveje hvornår din workshop bliver afholdt – dagtimerne i hverdagen lyder måske meget fornuftigt for dig, fordi du er en kreativ iværksætter der pt. selv har mange timer til rådighed i dagtimerne og at arbejde i det tidsrum, vil derfor være utrolig mageligt for dig. De fleste andre menneskers liv ser dog ikke ud på samme måde, kære iværksætter.

•Du skal lade være med at tro at ét enkelt opslag på sociale medier (endda kun ét socialt medie), er nok til at få folk til at blive interesseret i den workshop du gerne vil afholde. Også selvom du synes din idé var genial, da den poppede op i hovedet på dig, mens du stod i brusebadet.

•Du skal lade være med at blive slået ud af ovenstående tre punkter, når resultatet af dem viser at din spontane, men måske knap så gennemtænkte idé af en workshop ikke bliver til noget.

•I stedet, skal du bruge læringen fra de fire første punkter, til at huske på, at alt det du foretager dig i forbindelse med at udvikle din virksomhed, er med til at give dig læring. Og det udvikler dig. Så kom der måske ikke nogen til din workshop i denne omgang og du skulle måske lige bruge et døgns tid på at tvivle på dig selv og spise lidt chokolade, men i det store hele er du blevet erfaringer rigere og det er ikke det værste der kan ske.

Kh Sofie

P.s. hvis det ikke allerede er faldet dig ind, så kan jeg informere om at den valide kilde, der har indsamlet empiri til tilblivelsen af denne klumme, har et fornavn der starter med S og slutter på ‘ofie’ og et efternavn der starter med B og slutter på Jarup. Og så siger jeg altså heller ikke mere.