Tekst og foto: Henrik Poulsen
Onsdag morgen trillede en lift igennem Faaborgs gader, flot flankeret af morgensolen og den karakteristiske bib-bib-bib-lyd fra det store maskineri i bevægelse.
I kurven stod Ole Billum fra foreningen Vores Faaborg & Egn sammen med Claus Skov fra Faaborg Materialeudlejning, der vanen tro stillede op til ophængning af Faaborgs sommerpynt.
På jorden blev slagets gang styret af formand Charlotte Stiller, der med en sirligt optegnet plan fik fordelt blomsterkugler og blå cykler i midtbyens forskellige gader, mens bestyrelsesmedlem Elsebeth Brøndum og bykoordinator Mette-Marie Elmelund løb til liften med den farverige pynt.
Hvis du skulle undre dig over de blå cykler i byens gader, så er årsagen, at Faaborg er målby i årets udgave af PostNord Danmark Rundt den 1. august, hvor der venter en stor folkefest i området.










