Tekst: Henrik Poulsen
Foto: Jørn Ungstrup
Hvis man vil samle et par hundrede mennesker en onsdag eftermiddag i maj, så er jordbærkager, livemusik og en torveindvielse et godt trækplaster.
Der var i hvert fald mange, der havde fundet vej til Faaborgs centrum, da Faaborg-Midtfyn Kommune inviterede til officiel indvielse af Torvet, og ikke mindst Ymerbrøndens nye placering.
Den overdækkede torvescene dannede allerede et naturligt omdrejningspunkt for begivenhederne, og de lokale musikere Kåre Linnebjerg og Ricko Hougaard fik fornøjelsen af at optræde på det nye scenemøbel som de første.
Eftermiddagens talerække var kort, og de fremmødte behøvede kun at lytte til flotte ord fra borgmester Anstina Krogh samt arkitekt Erik Brandt Dam, inden serveringen af den flotte jordbærkage tog fart – i øvrigt i hastigt halverede stykker, så alle kunne nyde indvielsens sødme.
Hvis det ikke var fordi, at en halv-hidsig regnbyge kiggede forbi, så kunne de kommunale arrangører vel næppe have ønsket sig mere.
Nyd Jørn Ungstrups billeder fra den historiske dag her:










