Tekst og foto: Henrik Poulsen
Torsdag havde vi sammen med vores lokale “legekammerater” fra Le Domaine og Fynsk Velsmag inviteret til en aften med vin og mad fra Bourgogne.
Vi fyldte salen med glade gæster, der blev forkælet med seks gode glas fra området, ledsaget af en solid menu bestående af:
Gougères med ostecreme og rosmarin
Terrine med skinke, persille og gelé med passende surt (Jambon persillé de Bourgogne)
Lille tatar af kalvekød fra Grambogård med estragoncreme, sprød rug og bagt tomat
Hjemmebagt surdejsbrød og smør
Til hovedret:
Coq au vin af Hopballe kylling i lys hvidvinssauce, toppet med friske urter
Friskplukkede frisésalater med brødcroutoner, peberbacon og vinaigrette med honning og hvidvinseddike
Ledsaget af godt surdejsbrød
Tusind tak for en skøn aften.
Husk Le Domaine er tilbage i Bryggergården med en champagnesmagning den 6. november.










