Tekst og foto: Henrik Poulsen

Torsdag havde vi sammen med vores lokale “legekammerater” fra Le Domaine og Fynsk Velsmag inviteret til en aften med vin og mad fra Bourgogne.

Vi fyldte salen med glade gæster, der blev forkælet med seks gode glas fra området, ledsaget af en solid menu bestående af:

Gougères med ostecreme og rosmarin

Terrine med skinke, persille og gelé med passende surt (Jambon persillé de Bourgogne)

Lille tatar af kalvekød fra Grambogård med estragoncreme, sprød rug og bagt tomat

Hjemmebagt surdejsbrød og smør

Til hovedret:
Coq au vin af Hopballe kylling i lys hvidvinssauce, toppet med friske urter

Friskplukkede frisésalater med brødcroutoner, peberbacon og vinaigrette med honning og hvidvinseddike

Ledsaget af godt surdejsbrød

Tusind tak for en skøn aften.

Husk Le Domaine er tilbage i Bryggergården med en champagnesmagning den 6. november.