Tekst og foto: Henrik Poulsen

Foreningen Faaborg Restvarer har fået opfyldt en længe næret drøm.

Den 1. maj flyttede det frivillige fællesskab fra en lagerhal på Odensevej til større lokaler midt i gågaden – i kælderen under Østergade 17, hvor Film Fyn har til huse i stueplan.

Her har foreningen fået netop det, formand Christina Kjølby har eftersøgt: mere plads, varme og et toilet.

De cirka 80 m² bliver fremover omdrejningspunktet for både uddeling af overskudsvarer og socialt samvær.

Det markeres med åbningsfest/reception lørdag den 20. september kl. 14–17 i gården ved Østergade 17.

Programmet byder også på mad og drikke, fortæller formand for Faaborg Restvarer Christina Kjølby: – Dinisan Robin kommer med Robins Madvogn og uddeler gratis pølser og brød, mens Ove Nielsen fra Depot Svendborg sørger for øl og vand, og musikken leveres af Mobildiskoteket Nightsky ved Kenneth Tolbod, fortæller hun.

Flere af foreningens sponsorer lægger desuden vejen forbi med smagsprøver, og borgmester Hans Stavnsager har lovet at sige et par ord og klippe den røde snor.

– Alle er velkomne til at kigge forbi og se de nye rammer for det frivillige arbejde i hjertet af Faaborg, slutter Kjølby.