Tekst og foto: Henrik Poulsen

Det tidligere lægehus i Mellemgade 19 i Faaborg får snart nyt liv.
Bygningen, som læge Heidi Dahlgaard åbnede sin klinik i tilbage i 2023, står nu klar til at huse en række nye sundhedsfaglige tilbud.

Efter at Dahlgaard tidligere på året flyttede sin praksis til den tidligere politistation i Østergade, har Kiropraktisk Center Sydfyn købt ejendommen i Mellemgade. Herfra vil kiropraktor Morten Bækgaard stå i spidsen for en ny satsning, der skal samle flere faggrupper under samme tag.

– Vi har længe haft en plan om at udvide i Faaborg. Vores første klinik her i byen hos Faaborg Fysioterapi har haft travlt, og med to kiropraktorer er vi begyndt at være pressede på kalenderen. Da muligheden for at købe Mellemgade-bygningen bød sig, slog vi til, fortæller Morten Bækgaard.

Planen er, at huset skal fungere som et sundhedshus med plads til flere forskellige fagligheder. Allerede nu er både massage og jordemoderpraksis til stede i huset, og ifølge Bækgaard arbejdes der på aftaler med både en fodterapeut og en psykolog.

– Vi råder over 400 kvadratmeter og 10 behandlerrum, så der er rig mulighed for at skabe et stærkt fællesskab. Vi håber, at flere sundhedsfaglige vil se mulighederne i at være en del af huset, siger han.

Den officielle åbning finder sted den 3. november, hvor både byens læger, samarbejdspartnere og andre interesserede bliver inviteret indenfor.

Kiropraktisk Center Sydfyn/Faaborg har i forvejen klinikker i Svendborg og på Langeland. Afdelingen i Faaborg er den nyeste, men væksten har været markant, understreger Bækgaard:

– Det er gået stærkt de sidste tre år. Mange af vores patienter kommer gennem anbefalinger, og det er for os et kvalitetsstempel. Nu glæder vi os til at tage næste skridt i Mellemgade.