Tekst og foto: Henrik Poulsen
Håndboldsæsonen skydes i aften i gang i Rise Sparekasse Forum, hvor Faaborg ØHs herrer i 2. division tager imod Kerteminde.
Kampen markerer starten på en ny æra for klubben, der efter sidste sæsons nedrykning fra 1. division har sat kursen mod en hurtig tilbagevenden til landets næstbedste række.
Cheftræner Johnny Hvid lægger ikke skjul på, at forventningerne er store:
– Vi har en ambition om at vende tilbage til 1. division så hurtigt som muligt, og det må gerne være i år. Men det kræver hårdt arbejde, og vi er langt fra de eneste med det mål. Vi må se, hvor vi står, når sæsonen er slut, siger han.
Efter en lang forberedelsesperiode er Faaborg ØH klar med en bred og slagkraftig trup. Hele 17 spillere banker på til holdkortet, men kun 12 kan komme i kamp.
– Jeg står i en fantastisk situation med mange dygtige spillere. Det er et luksusproblem, siger Johnny Hvid.
Blandt de nye ansigter finder man den rutinerede målmand Frank Mikkelsen, færøske Sjurdur Olsen på venstre fløj og bagspilleren Rasmus Levinsen. Også de unge i truppen har ifølge træneren taget store skridt frem.
– Udviklingen hos de unge har været imponerende. Flere af dem er nu klar til at spille en rolle på holdet, fortæller Hvid.
Kampen fløjtes i gang klokken 19.30 i Rise Sparekasse Forum, hvor der som altid er fri entré.
– Det er altid noget særligt at starte en ny sæson, uanset række. Vi glæder os til at komme i gang og håber på stor opbakning fra tilskuerne, siger cheftræneren.










